KOSAARA |
|
Kosaara przeobraŻa Rzym Dokumentacja dziaŁaŃ Kosaary w Rzymie <wrzesieŃ 2008> |
|
Kosaara Transforms Rome |
|
.:.
Malarstwo: Maluje sciane kamienicy oraz ustawia czarna rynnĘ Kurator pracy: Jose Arcadio Buendia Przesłanie kuratorskie: dyskretna ingerencja w materiĘ miejskĄ Sponsor: Europejska Akademia ChÓralna w Moguncji |
|
.:. Painting: He paints a fasade of a building and places a black drainpipe Curator of the work: Jose Arcadio Buendia Curator's message: discrete interference into the urban matter Sponsor: European Choir Academy in Mainz |
|
.:.
Instalacja: SamochÓd i kocie Łby Kurator: Urszula Iguaran PrzesŁanie kuratorskie: konstans, tradycja i nowoczesnoŚĆ Sponsor: Museum Of Modern Art, New York |
|
.:. Installation: Car and cobblestones Curator: Urszula Iguaran Curator's message: constant, tradition and modernity Sponsor: Museum of Modern Art, New York |
|
.:.
Akcja w przestrzeni publicznej: kosaara Prosi przechodniÓw by pomalowali fragment kamienicy i umieszcza tablicĘ "Zona Trafiko Limitato" Kurator: Rocamadour PrzesŁanie kuratorskie: Interakcja ulicznym obrazem ŚwiadomoŚci spoŁecznej Sponsor: Opera Narodowa w Oslo |
|
.:. Action in the public space: He is asking passers-by to paint a part of a tenement house and places a Zona a Traffiko Limitato sign Curator: Rocamadour Curator's message: Interaction representing a street reflection of social awareness Sponsor: Norwegian National Opera in Oslo |
|
.:. Architektura: Razem z Miejskim PrzedsiĘbiorstwem Budowlanym stawia dwie kamienice tak, by powstaŁy kontury Florydy Kurator: Horacy Oliveira Wizja kuratorska: przekroczenie granicpo miĘdzy architekturĄ a naturĄ Sponsor: Narodowy Teatr TaŃca w Wuppertalu |
|
.:. Architecture: In liaison with the Municipal Construction Company he erects two tenement houses in such a way as to create the counters of Florida Curator: Horacy Oliveira Curator's vision: going beyond the limits between architecture and nature Sponsor: National Dance Theatre in Wuppertal |
|
.:. Instalacja: Na rzymskiej ulicy podŚwietla zdjĘcie piĘknej kobiety i na wiele godzin ustawia przy niej mĘŻczyznĘ Kuratorzy: John Keats, Tania Miller Wizja kuratorska: wprowadzenie romantyzmu w materiĘ miejskĄ Sponsor: Narodowy Teatr Tańca Współczesnego w Helsinkach |
|
.:. Installation: In an Italian street, he lightens a photo of a beautiful woman and places a man next to her for many hours Curators: John Keats, Tania Miller Curators' vision: introduction of romanticism to the urban matter Sponsor: National Theatre of Modern Dance in Helsinki |
|
.:. Akcja w przestrzeni publicznej: Kosaara zaprasza do akcji WŁoskie Koleje PaŃstwowe i razem opÓŹniajĄ odjazd kaŻdego pociAgu o minutĘ Kurator: Stefan Dedalus PrzesŁanie kuratorskie: Refleksja na temat czasu Sponsor: Armani Jeans |
|
.:. Action in the public space: Kosaara invites the Italian Railways to participate in the action and together they delay the departure of each train by a minute Curator: Stefan Dedalus Curator's message: Reflection over time. Sponsor: Armani Jeans Sponsor: Armani Jeans |
|
.:. Akcja w przestrzeni publicznej, 24 godzinna: Dziewczyna permanentnie ŚciĄgajĄca bluzĘ <jak szuflada otwierana przez maszynĘ tysiĄce razy w Ikea> Kuratorzy: Rada KuratorÓw przy Biennale w Wenecji i Pietro Crespi PrzesŁanie kuratorskie: Brudna przestrzeŃ metra przeciwstawiona czystej, mechanicznej czynnoŚci <CaŁa dokumentacja to tylko jedno zdjĘcie> Sponsor: Biennale w Wenecji |
|
.:. Action in the public space, 24H: A girl permanently taking off her blouse <like a drawer opened by a machine for thousands of times in Ikea> Curators: Board of Curators at the Venice Biennale and Pietro Crespi Curator's message: Dirty space of the underground contrasted with the clean, mechanical activity <The entire documentation comprises only one photograph> Sponsor: Venice Biennale |
|
.:. Malarstwo: W miejscu publicznym maluje literĘ T Kuratorzy: Jacopo Bellin, Hans Bellmer <Kurator hipotetyczny> PrzesŁanie kuratorskie: postawienie znaku rÓwnoŚci pomiĘdzy Życiem a ŚmierciĄ <pion i poziom w rÓwnowadze> Sponsor: Nie chciaŁ siĘ ujawniĆ <kwestie wyznaniowe> |
|
.:. Painting: He paints a letter T in the public space. Curators: Jacopo Bellin, Hans Bellmer <Hypothetical curator> Curator's message: placing an equals sign between life and death <vertical and horizontal balance> Sponsor: Decided to be anonymous <religious issues> |
|
.:. Instalacja: Otacza Watykan zasiekami <podŚwietlony drut> Kurator: Giordano Bruno (Kurator hipotetyczn <duŻe prawdopodobieŃstwo podobnego dziaŁania> PrzesŁanie kuratorskie: kaŻdy czŁowiek ma naturalnĄ potrzebĘ ekspansji Sponsor: Biuro podrÓŻy, ktÓre nie chciaŁo siĘ ujawniĆ "Time" (09.11.08) - "Niemieccy katolicy protestujĄ mÓwiĄc, Że to prowokacja" |
|
.:. Installation: He surrounds the Vatican City with wire entanglements <lightened wire> Curator: Giordano Bruno <Hypothetical curator, high likelihood of a similar action> Curator's message: each man has a natural need for expansion. Sponsor: Travel Office that decided to be anonymous "Time" <(08.11.09> "German Catholics protest claiming this is a provocation" |
|
.:. Instalacja: Przed BazylikĄ Św. Piotra podŚwietla wielkĄ literĘ K - jak Kosaara Kuratorzy: Salvador Dali (koncepcja opracowana przed jego ŚmierciĄ) PrzesŁanie kuratorskie: Sacrum contra profanum Sponsor: Sonnabend Museum "Time" (10.11.08) - "WŁoscy katolicy protestujĄ. ich zdaniem powinna to byĆ litera J jak Jezus" |
|
.:. Installation: He lightens a letter K as in Kosaara in front of the Basilica of Saint Peter Curators: Salvador Dali (concept developed prior to his death) Curator's message: the sacred and profane Sponsor: Sonnabend Museum "Time" (10.11.08) - "Italian Catholics protest as according to them the letter should be J as in Jesus |
|
.:. Architektura: PodwyŻsza bazylikĘ czyniĄc z niej katedrĘ Kurator: Leopold Bloom PrzesŁanie kuratorskie: relatywizm funkcji Sponsor: Documenta w Kassel "Time" - "Na placu Św. Marka zebraŁ siĘ kilku tysiĘczny tŁum" |
|
.:. Architecture: He heightens the basilica turning it into a cathedral Curator: Leopold Bloom Curator's message: relativism of function Sponsor: Documenta Kassel ."Time" - Several thousands of people gathered at St. Mark's Square |
|
.:. Architektura: Za pomocĄ hologramÓw stawia drugĄ wirtualnĄ kopuŁĘ Bazyliki Św. Piotra Kurator: Rrose Selavy PrzesŁanie kuratorskie: RÓŻnorodnoŚĆ i wieloŚĆ - tak, ale relatywizm - nie Sponsor: PaŃstwo Watykan Wg. Mera ParyŻa Bertranda Delanoe sĄ to tandetne zabiegi majĄce na celu sprzedaŻ przez Watykan duŻej iloŚci pamiĄtek. Bertrand Delanoe proponuje Kosaarze postawienie wirtualnej wieŻy Eifel'a |
|
.:. Architecture: By means of holography, he creates another, virtual dome of St. Peter's Basilica Curator: Rrose Selavy Curator's message: Diversity and multiplicity - yes, relativity - no Sponsor: State of the Vatican City. According to the Mayor of Paris, Bertrand Delanoe, these are cheap tricks aimed at sales of large volumes of souvenirs by Vatican Bertrand Delanoe proposes that Kosaara erects a virtual Eiffel Tower |
|
.:. Akcja w przestrzeni publicznej: Wraz z Silvio Berlusconim organizuje wiec transmitowany przez wszystkie media Świata Kuratorzy: Kosaara i Silvio Berlusconi PrzesŁanie kuratorskie: Fermiamoli Sponsor: Roma TV Barack Obama podpisuje z KosaarĄ kontrakt na przeobraŻenie Nowego Jorku w 2012 roku. Artysta zrealizuje projekt w studiu w Cinecitta bowiem tam znajdujĄ siĘ doskonaŁe repliki ulic Nowego Jorku |
|
.:. Action in the public space: Together with Silvio Berlusconi, he organizes a mass-meeting broadcasted world-wide Curators: Kosaara and Silvio Berlusconi Curator's message: Fermiamoli Sponsor: Roma TV Barack Obama signs a contract with Kosaara to transform New York in 2012. The artist will deliver the project in the Cinecitta studios as they house excellent replicas of New York streets |
|
.:. Akcja w przestrzeni publicznej: Kosaara umieszcza w przestrzeni miejskiej najnowsze zdjĘcie Rrosy Selavy Dokumentacja zdjĘciowa prac Kosaary znajduje siĘ w Marcel Duchamp Collection Patronem wystawy jest Cinecitta <najwiĘksze studio filmowe we WŁoszech> |
|
.:. Action in the public space: Kosaara places the most recent photo of Rrose Selavy in the urban space The photograph documentation of Kosaara's works is available in Marcel Duchamp Collection The patronage over the exhibition has been taken by Cinecitta <the largest cinema city in Italy> |
|
|
|
Design by D E S I G N P O I N T |